Żywienie kobiet po 30 roku życia


Kwitniesz z roku na rok. Rozwijasz swoje płatki doświadczenia. Jesteś aktywna zawodowo, cieszysz się macierzyństwem lub nadal poszukujesz sensu życia u boku swego mężczyzny. Realizujesz swoje cele, osiągasz drobne i większe sukcesy. Jesteś jedna, ale dla wielu osób: dla męża, dzieci, pracy, przyjaciółek…

Ciągle biegasz, załatwiasz sprawunki, zaniedbując czasem i samą siebie. Bywa, że nie masz kiedy nawet pomyśleć o tym, żeby coś zjeść. Jadasz jedynie wtedy, gdy masz czas. W pośpiechu, na „zdenerwowany” żołądek, bo pochłaniają Cię wszystkie inne aktywności…

Tak nie powinno być! Organizm masz tylko jeden, zdrowie też. A skoro wszyscy tak Cię potrzebują, musisz koniecznie o siebie zadbać i jak najdłużej w dobrym zdrowiu funkcjonować. My Ci podpowiemy, na co trzeba zwrócić uwagę, ustalając swoją własną dietę trzydziestolatki.

Zadbaj o włosy i paznokcie

Z biegiem lat zaczynasz dostrzegać, że twoje ciało się zmienia. Niekiedy zmienia się dlatego, że jest to nieuniknione, a niekiedy daje w ten sposób znać, że czegoś mu brakuje. Wypadanie i łamanie się włosów, jak również kruche, rozdwajające się paznokcie, z białymi plamkami; szarawa, „zmęczona” cera, wypryski, krosty, a nawet „worki” pod oczami – to jedne z objawów niedoboru cynku w diecie. Uzupełnimy go włączając do menu, przede wszystkim owoce morza, ryby morskie, jaja, mleko, pełnoziarnisty chleb, orzechy, pestki dyni, cebula, brokuły, wątroba i nerki zwierząt oraz przyprawy: czosnek, lubczyk i bazylia. Warto wiedzieć, że cynk także chroni nas przed destrukcyjnym działaniem stresu, bierze też udział w reakcjach odpornościowych oraz wspomaga pracę wątroby i nerek.

Przeciwdziałaj zmarszczkom

Już po trzydziestce może wyraźnie zaznaczyć się na Twojej twarzy upływ czasu. Zwłaszcza jeśli uwielbiasz solarium, kąpiele słoneczne i Twoja praca wiąże się z ciągłym przebywaniem na powietrzu. W takim wypadku, oprócz stosownych kosmetyków i masażu skóry twarzy, który możesz wykonać sama – warto wspomagać organizm odpowiednią dietą, bogatą w antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze. Zapobiegają one nie tylko starzeniu się skóry, ale także wielu chorobom, jak np. nowotwory, cukrzyca, choroby serca. Zaliczmy do nich mikroelementy i witaminy, a także inne substancje, na ogół pochodzenia roślinnego. Więcej na ich temat, znajdziesz tutaj: Antyoksydanty.

Chroń organizm od stresu

Chcąc, nie chcąc, zawsze będziemy się stresować. Stres to motor naszego życia – bez niego przykładowo, nie biłoby nasze serce. Jednak stres w nadmiarze: ciągły galop przez życie, napięcia, starcia z nieprzychylnością ludzi, brak przejawów życzliwości – niszczy nasz organizm. Zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Nadmiar stresu prowadzi do zaburzeń nerwicowych, często depresji i miewa swój udział w etiologii bólów głowy, wrzodów żołądka, problemów jelitowych, nietrzymaniem moczu i problemów skórnych. Aby ochronić się przed toksycznym stresem, warto założyć na siebie potasowo-magnezowo-selenową zbroję. W tym celu spożywaj takie produkty jak: szpinak, pomidory, banany, marchew, morele, brokuły, ziemniaki, brukselka, awokado, kapusta, orzechy, kasza jęczmienna i gryczana, czekolada, kakao, soczewica, morskie i owoce morza, chude mięsa, pełnoziarniste pieczywo, kukurydza i warzywa strączkowe. Pozwoli to na uzupełnienie niedoboru magnezu, potasu i selenu.

Wymodeluj sylwetkę

Jedzenie posiłków w biegu, nie wróży nic dobrego. Chcemy mieć atrakcyjną figurę, a non stop popełniamy te same błędy: osiadły tryb życia, szybkie jedzenie, wieczorna uczta i do tego praca biurowa… I parę kilo po ciąży zostało. Parę przybyło po nieprzemyślanym samopocieszaniu pudełkiem pralinek. I tak nasza waga się co jakiś czas sukcesywnie podnosi. A my chcemy zupełnie odwrotnego obiegu materii. Wpadamy w wir odchudzania, które przeprowadzane nieumiejętnie, na ogół skutkuje efektem jo-jo.
Gdy nie radzisz sobie z redukcją masy ciała – nie bój się korzystać z porad dietetyków, psychologów do spraw żywienia i lekarzy. Z ich pomocą zdrowo i na długi czas pozbędziesz się bagażu tłuszczyku. Na nic przereklamowane diety, restrykcje i wyrzeczenia – i tak nie odniosą efektu, a mogą stworzyć ryzyko poważnych chorób, w tym zaburzeń metabolizmu. Pamiętaj, że w żywieniu obowiązuje zasada umiaru, niezależnie od wieku, a także zmiana sposobu myślenia.
Jedzenie to przyjemność i zarazem podstawowa potrzeba człowieka. Gdy jemy to, co lubimy, wyraźnie poprawia nam się nastrój i zyskujemy energię. Zdrowe żywienie powinniśmy mieć wpojone już od najmłodszych lat, po to by w kwiecie życia nie popełniać kardynalnych grzechów, przeciw zdrowej, zgrabnej sylwetce. Niech każdy w swój jadłospis wdroży urozmaicenie, regularność i umiar, a bardzo prawdopodobne, że organizm odwdzięczy się siłami witalnymi i zdrowym funkcjonowaniem na długi czas.

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 głosów, średnia: 0,00 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć:

fodboldtrøjer børn futbalove dresy na predaj billige sykkelklær på nett
Fussball hallenschuhe fotbollsskor webshop chaussure de football pas cher billige fotballsko på nett på billige fotballdrakter fussball trikots kaufen Imitazioni Orologi Tag Heuer Imitazioni Orologi Chopard Imitazioni Orologi Breitling Imitazioni Orologi Rolex Imitazioni Orologi Cartier Imitazioni Orologi Hublot Imitazioni Orologi Panerai Imitazioni Orologi Montblanc Imitazioni Orologi Patek Philippe