Dieta Dukana a aktywność fizyczna


Bez wątpienia jak prawie każda dieta, dieta Dukana przeznaczona jest raczej dla osób otyłych o słabej kondycji i tych którzy mają kłopoty z odchudzaniem.

Jak już wiadomo że w fazie pierwszej spożywamy wyłącznie czyste białka żadnych warzyw, owoców i węglowodanów, które są potrzebne do ćwiczeń więc w tej fazie nie zaleca się dużego wysiłku fizycznego ponieważ nasz organizm jest i tak bardzo osłabiony.

W każdej diecie zaleca się natomiast jakiekolwiek ćwiczenia fizyczne tak i tu dieta Dukana przytacza do każdej z IV faz odpowiedni do fazy ruch fizyczny a mianowicie:

  1. w fazie I są to codzienne spacery w grę wchodzi również basen
  2. w fazie II ruch z fazy I i dodajemy jeszcze lekkie zajęcia fitness typu pilates, joga, ABT 1-2 razy w tygodniu (w zależności od kondycji) lub jazdę na rowerze czy orbitreku. Dobrze byłoby porobić w domu kilka ćwiczeń siłowych. Warto dołożyć również ćwiczenia uelastyczniające ciało takie jak: codzienne ranne lub wieczorowe brzuszki, grzbiety (leżąc na brzuchu, ręce pod brodę i odchylenia w górę), przysiady, wymachy na boki lewa i prawa noga, damskie pompki. W zależności od kondycji ilość powtórzeń może być różnorodna my proponujemy po 30 a po miesiącu dołóż po 10 powtórzeń więcej.
  3. III faza wprowadzane są w niej węglowodany dlatego w tej fazie można wykonywać intensywne ćwiczenia fizyczne takie jak: ćwiczenia na siłowni, długie jazy rowerowe, bieganie, granie w tenisa i w dalszym ciągu basen.
  4. IV faza to już końcówka diety czyli w tej fazie jemy już wszystko więc nie musimy ograniczać się co do ćwiczeń, codzienne spacery wliczamy do treningu i starajmy się ćwiczyć min 3 razy w tygodniu.

Warto poza zwykłymi znanymi ćwiczeniami zainwestować w nowe takie jak: kijki nordic walking czyli nic innego jak spacer z kijkami ma on wiele plusów a mianowicie sport ten pomaga:
  • wzmocnić mięśnie całego ciała. W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90 procent) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha);
  • oszczędzać stawy kolanowe. Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5–10 kg mniejszy, niż gdy idziemy bez nich;
  • rozluźnić mięśnie barków i szyi napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem;
  • poprawić postawę. Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle;
  • szybko zrzucić zbędne kilogramy. Podczas marszu z kijkami spalamy o 25 procent kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny);
  • poprawić wydolność organizmu i zyskać lepszą kondycję. Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu;
  • wzmacniać serce, redukować zbyt wysokie ciśnienie, obniżać poziom „złego” cholesterolu we krwi;
  • regulować stężenie cukru we krwi. Dzięki temu zapobiega cukrzycy;
  • poprawiać koordynację. Osoby starsze czują się pewniej, chodząc z kijkami, zwłaszcza po śliskim i nierównym podłożu.

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 głosów, średnia: 0,00 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć:

Dyskusja: 2 odpowiedzi dla "Dieta Dukana a aktywność fizyczna"
  1. / Odpowiedz

    Hola, en mi opinión no sirve de mucho meter mucha gente y no se le hace un seguimiento como ayudarle a sus primeros pasos y prretnuagles como les va, también creo que es bastante efectivo en vez en cuando mandar correos de motivación a tus directos para que no se cansen si ven que sus resultados son lentos. Yo pienso que si a tus directos les enseñas a que se preocupen de sus directos con ello se formara un bucle para abajo y es así como se forma los niveles de profundidad. Un saludo a todos .A Favor o En contra: 0  0

    • / Odpowiedz

      Thanks alot – your answer solved all my problems after several days strnugligg

futbalove dresy na predaj シャネルiphoneケース
Billiga Fotbollströjor billige fotballdrakter Imitazioni Orologi Chopard Imitazioni Orologi Rolex Imitazioni Orologi Cartier Imitazioni Orologi Hublot Imitazioni Orologi Panerai
1926年に、ロレックスは防水性の防塵時計を製作しました。これは有名なロレックス&リコです。1億元以上の競売を済ませていたDi Tongaシリーズは、今や中古市場価格を持っています。多くの人々がロレックスのウォーターゴーストをエントリーレベルの時計として使用し、Ditongを最終目標にします。 デイトナはROLEXロレックス時計コピーの唯一のタイムシリーズであり、サブマリンナーシリーズほど熱心です。 Newman Ditongaのオークションでは、取引の手数料の値段も1,728万ドルに相当する1755万ドルに達し、&ldquoを含む多くの世界記録を破った。 ロレックスは革新的な精神と優れた品質で多くの優れた優秀な人々の選択となっています。