Okres karmienia i zapotrzebowanie na witaminy


witaminyKażda mama tuż po urodzeniu dziecka powinna karmić je swoim mlekiem ponieważ skład mleka matki jest idealnie dopasowany do potrzeb niemowlęcia. Zawiera on dużo naturalnych białek odpornościowych takich jak: lizozym, immunoglobulin, laktoferryn. Białka te w dużej ilości występują w siarze (czyli mleku pierwszym po porodzie). Dzięki siarze dziecko zyskuje dużą odporność po przyjściu na świat. Mleko matki ma też ogromne znaczenie w zapobieganiu wielu chorób bakteryjnych, wirusowych, przeciwdziała również rozwojowi alergii.

Okres karmienia to wielkie zapotrzebowanie na składniki odżywcze takie jak witaminy i składniki mineralne. W skład odżywiania mamy i zalecaną normę dzienną wchodzą takie witaminy jak:

  • witamina C – 100 (mg/dobę)świeże warzywa i owoce (papryka, pomidory, brokuły, jarmuż, czarne porzeczki, owoce dzikiej róży)
  • witamina B1 – 2,2 (mg/dobę) – orzechy, pieczywo razowe, drożdże, produkty zbożowe, kasze i brązowy (nie polerowany) ryż
  • witamina B2 – 2,6 (mg/dobę) – warzywa, drożdże, rośliny strączkowe (soja) oraz produkty zbożowe
  • witamina PP – 23 (mg/dobę) – ziemniaki
  • witamina B6 – 2,9 (mg/dobę) – rośliny strączkowe, produkty zbożowe, ziemniaki
  • folacyna (kwas foliowy) – 530 (mg/dobę) – liście zielonych warzyw (np. szpinaku, jarmużu, sałaty, nać pietruszki), a także drożdże i produkty zbożowe
  • wapń – 1200 (mg/dobę) – zielone liście roślin (np. nać pietruszki, jarmuż), rośliny strączkowe, daktyle, figi, orzechy, melasa, zsiadłe sojowe mleko, mleko sojowe wzbogacone, tofu
  • fosfor – 900 (mg/dobę) – pieczywo razowe, nasiona strączkowe, gruboziarniste kasze
  • magnez – 380 (mg/dobę) – pieczywo razowe, grube kasze, ziemniaki, rośliny strączkowe, szpinak
  • żelazo – 20 (mg/dobę) – rośliny strączkowe (głównie soja oraz jej przetwory za wyjątkiem oleju), chleb razowy, suszone owoce, melasa, niektóre warzywa liściaste, orzechy
  • cynk – 21 (mg/dobę) – warzywa, owoce, pieczywo razowe, nasiona strączkowe, orzechy, kasze, nasiona (dyni, słonecznika), drożdże
  • jod – 200 (g/dobę) – woda pitna i sól kuchenna

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 głosów, średnia: 0,00 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć:

fodboldtrøjer børn futbalove dresy na predaj billige sykkelklær på nett billigt cykeltøj
Fussball hallenschuhe detské kopačky voetbalschoenen sale fotbollsskor webshop Scarpe calcio scontate chaussure de football pas cher billige fotballsko på nett på Fotbalove Dresy futbalove dresy na predaj billige fotballdrakter maglie calcio online maillot de foot personnalisé billige fodboldtrøjer replica uhren kaufen fussball trikots kaufen koszulki nba sklep køb billige nba trøjer