Dieta matki karmiącej


Siedmiodniowy jadłospis mamy karmiącej na ustabilizowanie laktacji.

Dzień 1
  • Śniadanie: Chleb żytni razowy z margaryną na to ser biały z rzodkiewkami i szczypiorkiem, mleko
  • Drugie śniadanie: Grahamka z margaryną na to polędwica gotowana, surówka z papryki i pomidorów
  • Przekąska: Jabłko, herbata owocowa
  • Obiad: Zupa jarzynowa. Cielęcina duszona w warzywach do tego kasza gryczana i brokuły z wody
  • Podwieczorek: Banan
  • Kolacja: Sałatka z sera żółtego, kukurydzy, pomidorów i papryki. Chleb z margaryną
Dzień 2
  • Śniadanie: mleko 1,5% z musli, kanapka z margaryną i wędliną drobiową, sałata zielona z olejem
  • Drugie śniadanie: sałatka owocowa z jogurtem naturalnym
  • Przekąska: 5 suszonych śliwek, garść włoskich orzechów, szklanka wody mineralnej
  • Obiad: Zupa kalafiorowa. Ryba (np. dorsz) z rusztu. Ziemniaki pure. Tarta marchew z jabłkiem. Sok pomarańczowy
  • Podwieczorek: Grejpfrut
  • Kolacja: Pumpernikiel (tj. czarny chleb z Westfalii) z margaryną. Galaretka z kurczaka. Fasolka szparagowa z wody. Szklanka wody mineralnej
Dzień 3
  • Śniadanie: Płatki owsiane (7 łyżek) z pokrojonym bananem i zalać jogurtem naturalnym dorzucić po 1 łyżeczce zarodków pszenicy i mielonego siemia lnianego, herbata z kopru włoskiego.
  • Drugie śniadanie: Bułka Grahamka z masłem na nią sałata i drobiowa szynka i ogórek, kawa zbożowa.
  • Przekąska: Owoc, garść włoskich orzechów, szklanka wody mineralnej.
  • Obiad: Zupa kapuśniak albo jarzynowa. Porcja chudego mięsa np. pierś z kurczaka, upieczona lub ugotowana na parze do tego kasza gryczana z łyżeczką oleju lnianego. Surówka z marchwi i jabłka.
  • Podwieczorek: Kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem na to sałata i 2 jajka na twardo z natką pietruszki, szklanka kefiru.
  • Kolacja: Kromka razowego pieczywa z masłem na to sałata i tłusty twaróg, rzodkiewki, sok pomidorowy.
Dzień 4
  • Śniadanie: 2 kromki chleba na zakwasie z masłem na to sałata i 2 jajka na twardo, herbata z pokrzywy.
  • Drugie śniadanie: koktajl – zmiksować 5 łyżek płatków owsianych z łyżką zarodka pszenicy i połączyć z jogurtem naturalnym.
  • Przekąska: Gruszka, 2 łyżki pestek dyni, szklanka wody mineralnej.
  • Obiad: Zupa pomidorowa z ryżem z łyżką śmietany i natką pietruszki. Porcja ryby ugotowanej na parze np. łosoś, skropiony cytryną. Fasolka szparagowa polana łyżką roztopionego masła.
  • Podwieczorek: Mieszankę warzywną podgrzać na patelni, szklanka wody mineralnej.
  • Kolacja: Kromka pieczywa i do tego Mozzarella z pokrojonym pomidorem polana olejem lnianym.
Dzień 5
  • Śniadanie: Omlet ze szczypiorkiem, sok pomidorowy.
  • Drugie śniadanie: Koktajl – zmiksować 5 łyżek płatków owsianych z 1 łyżką zarodka pszenicy i połączyć z jogurtem naturalnym dorzucić łyżkę maku i kilka truskawek.
  • Przekąska: Jabłko, Garść migdałów, szklanka wody mineralnej.
  • Obiad: Zupa z czerwonej soczewicy – gotujemy w rosole do miękkości szklankę czerwonej soczewicy. Gulasz z warzyw np. duszona cukinia w sosie pomidorowym do tego kasza gryczana.
  • Podwieczorek: Kanapka z kremowym serkiem, koperkiem i ogórkiem, szklanka wody mineralnej.
  • Kolacja: Tost z pełnoziarnistego pieczywa z serem i pomidorem, sok z buraka.
Dzień 6
  • Śniadanie: 7 łyżek płatków owsianych z malinami do tego po łyżce zarodka pszenicy i siemia lnianego zalewamy jogurtem naturalnym, herbata z kopru włoskiego.
  • Drugie śniadanie: Grahamka z masłem na to sałata, twaróg i ogórek, kawa z cykorii.
  • Przekąska: 5 suszonych śliwek, garść włoskich orzechów, szklanka wody mineralnej.
  • Obiad: Barszcz czerwony bez dodatków. Pulpety z cielęciny gotowane w sosie pomidorowym posypać natką pietruszki do tego kasza pęczak.
  • Podwieczorek: Słupki surowej marchwi, dip na bazie kremowego serka z odrobiną przyprawy curry, szklanka wody mineralnej.
  • Kolacja: Kanapka z masłem na to sałata i pasta jajeczna, sok mieszanka warzyw.
Dzień 7
  • Śniadanie: 2 tosty z pełnoziarnistego pieczywa, kremowy serek, rozgniecione widelcem maliny, herbata z rumianku.
  • Drugie śniadanie: Twarożek z rzodkiewkami, kawa zbożowa.
  • Przekąska: 5 suszonych śliwek, garść orzechów laskowych, szklanka wody mineralnej.
  • Obiad: Zupa jarzynowa. 2 sadzone jajka. Przysmażany szpinak i ziemniak gotowany na parze.
  • Podwieczorek: Sałatka ze świeżych warzyw z dodatkiem 50 g wędliny drobiowej, kilka grzanek z pełnoziarnistego pieczywa. Dressing na bazie oleju lnianego, cytryny i ziół, szklanka wody mineralnej.
  • Kolacja: Kanapka z pieczywa na zakwasie z masłem na to sałata i pasta z ryby, sok pomidorowy.

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(2 głosów, średnia: 4,50 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć: