Dieta niskocholesterolowa


Dieta niskocholesterolowa jest nieco zbliżona do diety łatwo strawnej z ograniczeniem tłuszczu. Stosowana jest przede wszystkim u osób z zaburzeniami gospodarki lipidowej objawiającymi się najczęściej podwyższonym poziomem cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Cechą tej diety jest także relatywnie wysoka podaż błonnika, wspomagającego wydalanie cholesterolu. Istotną rolę odgrywa także obecność witamin anty oksydacyjnych – A, C i E.

  • W celu uzyskania niskiego poziomu cholesterolu, z diety eliminuje się produkty pochodzenia zwierzęcego, będące bogatym źródłem tego składnika. Są nimi przede wszystkim:
    – tłuste mięsa czerwone,
    – skóra drobiu,
    – podroby i produkty je zawierające,
    – żółtka jaj,
    – wysoko skoncentrowane przetwory mleczne, np. żółte sery podpuszczkowe.

Dieta wyklucza również wszelki tłuszcz dodany pochodzenia zwierzęcego, a więc smalec, słoninę, masło i mieszanki masła z margaryną oraz śmietanę o wysokiej zawartości tłuszczu.

Z jadłospisów wykreśla się także potrawy z udziałem niskiej jakości twardych margaryn przeznaczonych do smażenia lub pieczenia oraz tłuszczu cukierniczego, gdyż występująca w nich znaczna ilość izomerów trans kwasów tłuszczowych sprzyja podnoszeniu poziomu cholesterolu we krwi. Należy zwrócić uwagę, iż w wielu półproduktach, słodyczach oraz koncentratach spożywczych typu zup w proszku występują duże ilości tych związków.
W diecie niskocholesterolowej ogranicza się także spożycie kawy naturalnej mielonej, zaparzanej po turecku lub gotowanej, gdyż podnosi ona poziom cholesterolu we krwi. Takiego oddziaływania nie wykazuje kawa rozpuszczalna lub parzona w ekspresie.
Nieprawidłowej gospodarce lipidowej często towarzyszy nadciśnienie tętnicze, więc w diecie niskocholesterolowej ogranicza się również spożycie soli kuchennej przez unikanie solenia potraw oraz eliminację produktów spożywczych będących jej obfitym źródłem, jak np. wędliny, koncentraty, żółte sery, konserwy.

Zaleca się natomiast spożywanie ok. trzech razy w tygodniu ryb pochodzenia morskiego, sprzyjających obniżaniu poziomu cholesterolu, oraz zwiększenie spożycia produktów obfitujących w błonnik pokarmowy, jak np. pieczywo razowe, musli, kasze z grubego przemiału, płatki, a także wszelkie warzywa i owoce. Spośród produktów mlecznych należy zawsze wybierać wyroby o obniżonej zawartości tłuszczu.

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 głosów, średnia: 0,00 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć:

futbalove dresy na predaj シャネルiphoneケース
Billiga Fotbollströjor billige fotballdrakter Imitazioni Orologi Chopard Imitazioni Orologi Rolex Imitazioni Orologi Cartier Imitazioni Orologi Hublot Imitazioni Orologi Panerai
1926年に、ロレックスは防水性の防塵時計を製作しました。これは有名なロレックス&リコです。1億元以上の競売を済ませていたDi Tongaシリーズは、今や中古市場価格を持っています。多くの人々がロレックスのウォーターゴーストをエントリーレベルの時計として使用し、Ditongを最終目標にします。 デイトナはROLEXロレックス時計コピーの唯一のタイムシリーズであり、サブマリンナーシリーズほど熱心です。 Newman Ditongaのオークションでは、取引の手数料の値段も1,728万ドルに相当する1755万ドルに達し、&ldquoを含む多くの世界記録を破った。 ロレックスは革新的な精神と優れた品質で多くの優れた優秀な人々の選択となっています。