Dieta niskocholesterolowa


Dieta niskocholesterolowa jest nieco zbliżona do diety łatwo strawnej z ograniczeniem tłuszczu. Stosowana jest przede wszystkim u osób z zaburzeniami gospodarki lipidowej objawiającymi się najczęściej podwyższonym poziomem cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Cechą tej diety jest także relatywnie wysoka podaż błonnika, wspomagającego wydalanie cholesterolu. Istotną rolę odgrywa także obecność witamin anty oksydacyjnych – A, C i E.

  • W celu uzyskania niskiego poziomu cholesterolu, z diety eliminuje się produkty pochodzenia zwierzęcego, będące bogatym źródłem tego składnika. Są nimi przede wszystkim:
    – tłuste mięsa czerwone,
    – skóra drobiu,
    – podroby i produkty je zawierające,
    – żółtka jaj,
    – wysoko skoncentrowane przetwory mleczne, np. żółte sery podpuszczkowe.

Dieta wyklucza również wszelki tłuszcz dodany pochodzenia zwierzęcego, a więc smalec, słoninę, masło i mieszanki masła z margaryną oraz śmietanę o wysokiej zawartości tłuszczu.

Z jadłospisów wykreśla się także potrawy z udziałem niskiej jakości twardych margaryn przeznaczonych do smażenia lub pieczenia oraz tłuszczu cukierniczego, gdyż występująca w nich znaczna ilość izomerów trans kwasów tłuszczowych sprzyja podnoszeniu poziomu cholesterolu we krwi. Należy zwrócić uwagę, iż w wielu półproduktach, słodyczach oraz koncentratach spożywczych typu zup w proszku występują duże ilości tych związków.
W diecie niskocholesterolowej ogranicza się także spożycie kawy naturalnej mielonej, zaparzanej po turecku lub gotowanej, gdyż podnosi ona poziom cholesterolu we krwi. Takiego oddziaływania nie wykazuje kawa rozpuszczalna lub parzona w ekspresie.
Nieprawidłowej gospodarce lipidowej często towarzyszy nadciśnienie tętnicze, więc w diecie niskocholesterolowej ogranicza się również spożycie soli kuchennej przez unikanie solenia potraw oraz eliminację produktów spożywczych będących jej obfitym źródłem, jak np. wędliny, koncentraty, żółte sery, konserwy.

Zaleca się natomiast spożywanie ok. trzech razy w tygodniu ryb pochodzenia morskiego, sprzyjających obniżaniu poziomu cholesterolu, oraz zwiększenie spożycia produktów obfitujących w błonnik pokarmowy, jak np. pieczywo razowe, musli, kasze z grubego przemiału, płatki, a także wszelkie warzywa i owoce. Spośród produktów mlecznych należy zawsze wybierać wyroby o obniżonej zawartości tłuszczu.

Oceń:

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 głosów, średnia: 0,00 z 5)
Ładowanie ... Ładowanie ...

Poleć:

なぜ日本の女性はルイヴィトンのバッグをそんなに崇拝していますか? ヨーロッパのブランド名の中で、ルイヴィトンiphoneケースのブランド価格は最高ですので、あなたがブランドのパッケージを購入したい場合、多くの人々の最初の選択は、ルイヴィトンのバッグを選択します。 第二の理由は、群れの心理が働いていることです。あなたの友人や同僚がブランド携帯ケースのバッグを買うときに、あなたが持っていなければ、あなたは誰とも、そしてみんなと両立できないように見えます また、このパッケージを購入するお金がないと感じます。 日本社会におけるルイ・ヴィトンの盛り上がりは、約5年間続きました。 なぜなら、物事が誰のためにも洪水になると、それは無益になるからです。 だから日本の通りが21世紀に入ると、ルイ・ヴィトンバッグが突然姿を消した。 あなたがまだルイヴィトンのバッグで買い物をしているなら、あなたは田舎者または外国人として扱われる可能性が高いです。 ルイ・ヴィトンは日本にいるので、それはヌーボーの富がある。